לצפייה
בפרויקט

בניית אתרים

כיצד תתמודדו עם נטישה בסל הקניות? טיפים פרקטיים ומנצחים

כיצד מצמצמים את אחוז הנוטשים בסל הקניות? האם אתם מספקים רכישה מאובטחת ללקוחות שלכם? האם דפי האתר שלכם נטענים במהרה או מייגעים בדרך לקופה? מה הפעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את הרכישות באתר שלכם? כל הטיפים המקצועיים.
כיצד תתמודדו עם נטישה בסל הקניות?

מגזין גלובס פרסם בסוף חודש יולי 2021 כי ענקית המסחר העולמית, אמזון, רשמה בפעם השלישית ברציפות, הכנסות של למעלה ממאה מיליארד דולר ברבעון האחרון. בהחלט יש לנו לאן לשאוף, ובאותה נשימה, גם לזכור שאמזון לא התחילה כמפלצת גלובלית חסרת תקדים, אלא התקדמה תוך כדי תנועה.

איך זה קשור אלינו? אם אתם בעלי חנות מקוונת, ישנן מספר פעולות שתוכלו לבצע בלי מאמצים רבים, על מנת לצמצם את אחוז נטישה של הגולשים שלכם בסל הקניות. אני מבטיח לכם שגם אמזון למדו והטמיעו את הטיפים האלו 😊

מהי נטישה בסל הקניות?

אם נדמה לרגע את הרכישות באינטרנט לעולם האמיתי, נטישה בסל הקניות פירושה שסיימתם את הקניות שלכם בסופרמרקט, לדוגמא, הגעתם לקופה, אתם עומדים בתור, והופ! משאירים את העגלה עם כל מה שאספתם, והולכים משם. נשמע לא הגיוני, נכון? בעולם האינטרנט זה בדיוק מה שקורה.

נטישה בסל הקניות מתארת מצב בו הגולש, הרוכש הפוטנציאלי נקרא לו, נכנס לאתר שלך, סימן מוצרים מסוימים בכוונה לרכוש אותם, הגיע לסיכום הרכישה – לסל הקניות, ולא ביצע השלמה של הרכישה, לא מילא את פרטי כרטיס האשראי וסיים את הרכישה. נטש במלוא מובן המילה.

למה כ"כ מעניין אותנו להתעכב על נטישה בסל הקניות?

נטישת סל הקניות היא אחת הבעיות החשובות ביותר שעסקים מקוונים וחנויות באינטרנט מתמודדים איתם. נכון, תמיד יהיה אחוז מסוים של נוטשים, אבל השאיפה שלנו היא לצמצם ולמזער את האחוז הזה, ולהגיע למצב שמיצינו את הפוטנציאלים של כל מה שאפשר לעשות, על מנת למנוע נטישה. נטישה של סל קניות פירושה שמשהו "לא יושב טוב" בתהליך הרכישה, משמע – אפשר ורצוי להשתפר! איך עושים זאת? הנה כמה טיפים חשובים.

"הלקוחות שלך רוצים להרגיש שהם מובנים ומוערכים. תן להם שירות לקוחות מעולה ותמיכה כדי לבנות אמון ולעודד אותם להשלים את הרכישה שלהם."

(ג'ף בזוס)

יצירת אמון וביטחון כבר בשלבים הראשונים של הרכישה

אל תחכו לשלב המכירה כדי ליצור אמון וביטחון בלב הרוכשים. אל תחשבו שטפסי עסקה הם טפסים פורמליים בלבד, מכיוון שהם לא. הם כלי חיוני המשמש לביסוס האמון בין האתר לבין הרוכש הפוטנציאלי.

ברגע שאתם מבקשים מהרוכשים למלא טופס עסקה, כלומר למלא את הפרטים האישיים שלהם, אתם בעצם מבקשים מהם לתת בכם אמון. כשמגיעים לשלב כרטיס האשראי, זה הרבה מעבר לאמון, ולא מעט אנשים מהססים בשלב זה למסור את פרטי הכרטיס.

כיצד מגבירים את האמון? קודם כל מוודאים כי האתר מאובטח! היום ניתן לראות בשורת כתובת האתר אם האתר מאובטח או לא, ואני באופן אישי לא קונה מאתר שכתוב בשורת הכתובת שלו שהוא לא מאובטח. שנית, ממקמים לוגו אבטחה במיקום בולט לעין, לא רק במסך מילוי פרטי העסקה, אלא כבר בעמוד הראשי, שמראה כי האתר מאובטח לקנייה.

הציעו אחריות להחזר כספי

אחד הבטחונות הגדולים שלקוחות באינטרנט אוהבים הוא הידיעה כי הם יכולים להשיב את המוצר תוך X ימים במידה ואינו לשביעות רצונם. תבינו, לרכוש מוצר שלא ראית מעולם, אולי נהיה דבר שבשגרה, אבל בהחלט אפשר להבין את כל הלקוחות הרבים שחוששים לרכוש מוצר שלא ראו מעולם. ברגע שתוסיפו את האפשרות להחזר כספי בתנאי שהמוצר שב תוך X ימים באריזתו, הוספתם המון ביטחון ושקט בתהליך הרכישה.

הציגו בשקיפות את סטטוס ההתקדמות ברכישה

אנשים רבים לא אוהבים להתעכב בעת רכישה מקוונת ויותר מכך, הם אוהבים לדעת באיזה שלב הם נמצאים. אז קודם כל, בואו נחסוך גירויים מיותרים שמעכבים את הדרך לקופה, ושנית, הוסיפו סטטוס התקדמות ברכישה. באמצעות הצגה ברורה ללקוח היכן הוא נמצא בתהליך הרכישה, אתם מנטרלים את חוסר הוודאות והדאגה שלהם. הם יודעים לדוגמא שנמצאים כעת בשלב השני מתוך ארבעה שלבים. בקרוב זה יסתיים, הם לא נמצאים בעמימות.

הציעו שירות לקוחות זמין ופעיל

חשוב מאוד שללקוח תהיה אפשרות להתייעץ, לשאול שאלה, לקבל מידע על מוצר מסוים, ממש עכשיו. אולי לא בשתיים בלילה, אבל במהלך שעות היום, אם תוסיפו אפשרות לצ'אט עם נציג און ליין, זה יעשה פלאות. חשוב להוסיף גם מספר טלפון, לטובת אלו שלא אוהבים לצ'וטט ומעדיפים לשאול שאלה בטלפון. זוהי תכונה בסיסית וחשובה מאד, וכאשר אין אותה, זה אוטומאטית מוריד את רמת הביטחון של הלקוח ברכישה. אם אין עם מי להתייעץ, אולי המוצר הזה לא שווה?

האם המעבר בין סל הקניות לחנות, ובחזרה, קל וידידותי?

לקוחות רבים לא מבצעים רכישה ביעילות ובמהירות, בלי להסתכל לדוגמא על מוצרים נוספים. גם אם הנחתם משהו בסל, יש סיכוי טוב שתרצו "לשוב" לחנות, ממש כמו בחנות אמיתית. חשוב מאוד שהמעבר בין סל הקניות בחזרה לחנות, ובחזרה לסל הקניות, יהיה זמין, קל, ידידותי. אם הלקוחות מסתבכים שם, יש סיכוי טוב שהם ייעלמו מהחנות, וחבל, מכיוון שאפשר למנוע את זה.

הציעו אפשרויות רכישה מרובות

אם אתם מציעים אפשרות תשלום אחת בלבד, יש סיכוי טוב שתפסידו לקוחות פוטנציאליים רבים. נסו להציע כמה שיותר אפשרויות:

  • כרטיס אשראי
  • פייפאל
  • העברה בנקאית
  • פייבוקס
  • ביט

כן, כמה שיותר!

בלי הפתעות ברגע האחרון על עלויות משלוח

חשוב מאוד לשמור על שיפות מהרגע הראשון לגבי עלויות משלוח. האם הן כלולות במחיר המוצר או שיש עלות נוספת? אם יש משהו שמפריע לי מאוד הוא לגלות כשהגעתי לסל הקניות וממש לתחנה האחרונה, שיש עוד עלויות. למה לא אמרתם קודם? זה מוריד מהאמון ובהחלט גורם ללקוחות רבים לומר לכם ביי ביי. היו שקופים וברורים לגבי כל העלויות מהשלב הראשון. אם אין עלות נוספת עבור משלוח, ציינו זאת גם כן.

בצעו אופטימיזציה למשך טעינת הדפים

הידעתם כי אחוזי ההמרה של סל הקניות בחנויות מקוונות יורדים במספר אחוזים על כל עיכוב של שנייה אחת בטעינת הדפים שלכם? חשוב מאוד שהדפים ייטענו במהרה, ושלא תגרמו ללקוחות שלכם לחכות בחוסר סבלנות, לטעינת דף.

ובכל זאת, מה עושים אחרי נטישה?

במידה ולקוח נטש את הרכישה, הוא כבר מילא הרי את פרטי המייל שלו, תוכלו לשלוח לו מייל עם תוכן סימפטי כגון "ראינו שלא סיימת את הרכישה שלך", ולצרף לו קופון הנחה או הטבה כלשהי לרכישה הבאה. אל תשכחו שלפעמים נטישות מתבצעות לא רק בגלל שהלקוח החליט לא לרכוש. לפעמים הוא קיבל טלפון, היה צריך לצאת מהבית, או כל סיבה אחרת.

היעילות של המייל מזכירה ללקוח את המוצר, את החנות, ומעבר לכך, מציגה אתכם באור מאוד מקצועי, עם המסר: שמנו לב שלא סיימת את תהליך הרכישה, חשוב לנו לתת לך שירות מקצועי, הנה קופון הנחה / הטבה מאיתנו, לרכישה הבאה שלך, איך לטפל בעגלות נטושות.

בנוסף למייל העוקב לאחר הנטישה, תוכלו לשלוח מייל נוסף ללקוח לאחר 2-3 ימים, במידה ולא ביצע רכישה, ולהזכיר לו שהמוצרים שבחר ממתינים לו בעגלת הקניות. פה כדאי לתת את הדעת האם יש מקום לשיווק אגרסיבי נוסף כגון רימרקטינג (המוצרים או האתר שלכם "יופיעו" בפיד של הלקוח ברשתות חברתיות ובאתרים נוספים, לתזכורת).

ישנם מוצרים שבהחלט כדאי לבצע עבורם רימרקטינג, והתוצאות מראות שזה מוכיח את עצמו, ישנם מוצרים שהלקוח עשוי להרגיש ש"רודפים" אחריו וזה רק יעורר בו התנגדות לביצוע רכישה. חשוב לבחון ולהחליט, אנחנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע בנושא הזה.

לסיכום – מהתאוריה אל המעשה

אם הגעתם לשלב בו אתם מפעילים חנות מקוונת, או נמצאים בתהליך הבנייה, הטיפים שהצגנו כאן בהחלט יעזרו לכם לשפר את הנתונים, מה שבסופו של דבר ישתקף ברכישות נוספות באתר.

  • אם אחוז הנטישות של סל הקניות שלכם גבוה ואינכם יודעים מדוע,
  • אם אינכם יודעים כיצד לבדוק זאת,
  • אם אתם רוצים לשפר את כל הנתונים ולהגיע למיקסום הפוטנציאל של מינימום נטישה,

אני כאן כדי ללוות אתכם צעד צעד, ולעשות את המקסימום לשיפור האתר מכל הבחינות, במקצועיות, באדיבות, והכי חשוב – עם חיוך לאורך כל הדרך, אם תרצו לראות דוגמאות לחנויות המיישמות את הדגשים המתוארים כאן במאמר תוכלו לצפות בפרויקטים האחרונים שלי.

מאמרים
דומים

בטוויסט, אני לא רק בונה אתרים מושלמים. אלא גם רואה את עצמי שותף להצלחה, ודואג לספק לכם את הכלים שדרושים כדי לקחת את העסק שלכם לשלב הבא.

מהי חוויית משתמש ולמה היא כל כך חשובה?
בניית אתרים
מהי חוויית משתמש ולמה היא כל כך חשובה?
איך למשוך את האנשים הנכונים לאתר שלך
בניית אתרים
6 דרכים שיעזרו לכם למשוך את האנשים הנכונים לאתר שלכם.
הצ'קליסט המלא לבניית אתר מוצלח

צ'קליסט מיוחד בשבילכם - כדי שלא תפספסו כלום.

התאמת האתר שלכם למובייל
בניית אתרים
5 דרכים להתאמת האתר שלכם למובייל.
בניית אתרים
למה שתישארו מאחור: הקמת חנות מכירות
וויקס או וורדפרס מה עדיף?
בניית אתרים
וויקס או וורדפרס מה עדיף? כל התשובות כאן!
פססס... מצאתם מה שחיפשתם?

אני מציע שיחת אפיון ראשונית מתנה לגמרי ובלי שום התחייבות