לצפייה
בפרויקט

בניית אתרים

טיפים לשיווק נכון של העסק שלך באינטרנט

איך לשווק נכון את העסק שלך? כיצד עסק נשאר בתודעה ובזיכרון של הגולשים? הנה הטיפים העיקריים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם בדיגיטל.
טיפים לשיווק נכון של העסק שלך באינטרנט

בעידן הדיגיטלי, אנחנו כבר יודעים שאחד היסודות העיקריים שיכולים לתת לעסק את הבוסט שהוא צריך כדי להצליח, הוא שיווק נכון באינטרנט.

כיצד עסק נשאר בתודעה ובזיכרון של הגולשים? על ידי הופעתו ברחבי הרשת, באתרים למיניהם, רשתות חברתיות, אתרי מגזין ועוד.
יכול להיות שהעסק שלכם מצוין, מקצועי, איכותי ונותן מענה נהדר לקהל של צרכנים, אך אם הוא לא מופיע ברשת, רוב הסיכויים שמעט אנשים ישמעו על העסק שלכם.

ישנן כמה פעולות שתוכלו לעשות בעצמכם על מנת לקדם את העסק שלכם, לשווק ולפרסם אותו באינטרנט. כן, כל בעל עסק כבר יודע שפרסום ושיווק העסק הוא עבודה בפני עצמה, חלק מבעלי העסקים מעדיפים לתת לחברות וסוכנויות שיווק בדיגיטל לעשות עבורם את העבודה הזו, חלק מבעלי העסקים מעדיפים לעשות את זה בעצמם, גם כדי לחסוך הוצאות, וגם כדי להיות מיומנים בכל מה שנוגע לשיווק באינטרנט. הנה הטיפים העיקריים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם בדיגיטל:

רישום העסק בגוגל מיי ביזנס

גוגל מיי ביזנס הוא פלטפורמה של גוגל, שמאפשרת לגולשים למצוא את העסק שלכם בגוגל. זאת פלטפורמה חינמית ואני מאוד ממליץ עליה, מכיוון שהיא מציגה את העסק שלכם בגוגל, עוזרת לו להתקדם אורגנית, ומסייעת להגדיל את אמינות העסק.

היתרון של גוגל מיי ביזנס הוא שאם יש לכם מתחרים (למי אין?),  גם כאשר עולה מידע של המתחרים שלכם בגוגל, עדיין הפרטים שלכם בגוגל מיי ביזנס יופיעו בצד של המסך:

הפלטפורמה הזו טובה לעסק שתלוי במיקום גיאוגרפי, אבל לא רק, גם עסק באינטרנט בהחלט יכול להרוויח מהפלטפורמה הזאת, שהיא כאמור חינמית, ולא דורשת מאמץ רב על מנת להקים אותה.

איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?

  • מתחילים כאן ולוחצים על הכפתור הכחול.
  • תתבקשו למלא פרטים של העסק, כתובת , שיוך לקטגוריה.
  • שימו לב להגדיר האם מדובר בעסק שנותן שירות במיקום מוגדר ומסוים, או באינטרנט.
  • כדאי להוסיף תמונה ולוודא שכתבתם תיאור ברור וממצה לעסק.
  • כעת עליכם להמתין לקבל קוד אימות שיגיע בדואר רגיל, לאחר האימות העסק יתחיל להופיע בגוגל.

במידה ונתקלתם בבעיה, גוגל מעניקה מספר אפשרויות לפתרון, לרוב זה מצליח…

כיצד תוכלו למצות את הפוטנציאל של גוגל מיי ביזנס?

  1. תמונה, פרטים ומידע נוסף על העסק.
  2. ביקורות וחוות דעת גולשים – גוגל מאוד אוהב לשרת את הגולשים שלו במידע מהימן ולכן ככל שיהיו יותר חוות דעת וביקורות חיוביות על העסק, כך הוא יתקדם במעלה מנוע החיפוש של גוגל.
  3. אם יש לכם אתר, כדאי להזין את הכתובת שלו, זה יעזור לקדם אותו אורגנית.

"אם אתה יכול לחלום על זה, אתה יכול לעשות את זה."

(וולט דיסני)

שיווק ופרסום ברשת חברתית

האינטרנט שופע רשתות חברתיות במאה ה-21. זה התחיל עם פייסבוק, ב-2004, ומאז צמחו והתפתחו רשתות רבות. חשוב להכיר אותן כדי להבין באיזו רשת תוכלו למצות את פוטנציאל השיווק של העסק שלכם.

לפני שנפרט אודות הרשתות ומה הייחודיות וה"וייב" של כל אחת, חשוב לענות על מספר שאלות, לפני שתבחרו רשת חברתית מסוימת:

  • מה קהל היעד שלכם? התשובה לשאלה זו תכוון אתכם לרשת החברתית המתאימה לכם.
  • מי המתחרים שלכם? הבנה היכן המתחרים שלכם מפרסמים תוכל לסייע לכם לבחור את הרשת החברתית המועילה ביותר עבורכם.
  • מה הכלים השיווקיים והפרסומיים הנכונים ביותר לשיווק העסק שלכם? זה יכול להיות סרטוני וידאו, תמונות, תוכן כתוב, בהתאם לתשובה, תוכלו לכוון טוב יותר לרשת החברתית שמתאימה לשיווק העסק שלכם.

אילו רשתות חברתיות קיימות היום?

פייסבוק – הרשת הוותיקה והמובילה בעולם, משמשת לפרסום אורגני של עסקים באמצעות עמוד עסקי ולפרסום ממומן באמצעות מודעות לקהל יעד ספציפי. בפייסבוק תוכלו להיעזר גם בקבוצות רבות ומגוונות על מנת להרחיב את החשיפה של העסק שלכם. ברוב המקרים לא תוכלו לפרסם את העסק שלכם ישירות, אך כן תוכלו לענות על שאלות ולהפגין ידע בתחום מסוים, וכך להגדיל את החשיפה של העסק, שמטרתה בסופו של דבר להגדיל את המכירות.

אינסטגרם – רשת חברתית עצומה שמתמקדת בעיקר בתמונות וסרטונים. אם העסק שלכם מציע מוצרים שחשוב לראות בעיניים (אוכל, ביגוד וכו'), כדאי מאוד שיראו את המוצרים באינסטגרם. כיום אינסטגרם שייכת לפייסבוק שרכשה אותה לפני מספר שנים.

לינקדאין – רשת חברתית שעיקרה להכיר אנשי מקצוע בכל התחומים, להרחיב את מעגל העבודה לאלו שמחפשים עבודה וכמובן להציג את העסק שלכם. ניתן להקים דף עסקי, לפרסם בפרסום ממומן, ובעיקר להראות את העסק שלכם. מאוד רלוונטי לעסקים שנותנים שירות בדיגיטל כגון כתיבת תוכן, קידום ממומן, פרסום ושיווק ועוד.

טיקטוק – רשת חדשה יחסית שמאפשרת פרסום באמצעות סרטון קצר. מדובר בפלטפורמה פופולארית הפונה בעיקר לצעירים, אבל לא רק. גם בני 30 ומעלה מתחילים להיחשף לפלטפורמה הזאת, שמילת המפתח שלה היא יצירתיות.

יוטיוב – חברת בת של גוגל שעיקרה סרטוני וידאו. מדובר בפלטפורמה עצומה המכילה יותר ממיליארד משתמשים. פה תוכלו לפרסם וידאו על העסק שלכם, להשיק מוצר, לשדר לייב, להדריך בתחומים מסוימים, וכמובן לבצע פרסום ממומן. 

פינטרסט – רשת חברתית שמציעה פרסום של עבודות ויצירות שעשיתם באמצעים ויזואלים. כאשר התחומים העיקריים הם עיצוב, אופנה, לייפסטייל, אוכל וכו'. הרשת הזו משמשת מעצבים, אנשי אומנות, וכל מי שאוהב לעשות דברים בעצמו.

כמובן שבמקרים רבים כדאי לשווק ולפרסם את העסק ביותר מרשת חברתית אחת. אל תשכחו שאחת המטרות היא ניראות ברשת, וככל שיראו את העסק שלכם יותר, כך תישארו יותר בתודעת הגולשים.

האם יש לכם אתר?

זה אולי נראה שבעידן בו הרשתות החברתיות שולטות, מי צריך אתר, נכון? במיוחד אם העסק רשום גם בגוגל מיי ביזנס. מסתבר שלאתר יש חשיבות עצומה. קודם כל, הוא התשובה הראשונה לשאלה: עד כמה אתם מקצועיים? עסק שיש לו עמוד בפייסבוק וברשתות נוספות, אבל אין לו אתר, ואתם מוצאים אותו רק ברשתות החברתיות, מה זה משדר לכם לגבי העסק? זו התשובה בדיוק גם לגבי העסק שלכם.

אתר הוא המסגרת היותר סטאטית (בניגוד לרשתות החברתיות המעודדות פרסום ותוכן דינאמי ואקטיבי) אשר מציגה את העסק שלכם, ומסייעת לגולשים וללקוחות פוטנציאליים להבין מי אתם, מי עומד מאחורי העסק (אנשים אוהבים לדעת ממי הם קונים), לקרוא בהרחבה על השירותים ועל המוצרים שלכם וכו'.

אתר הוא מאסט בעידן הדיגיטל. גם אם מדובר באתר תדמית בלבד (כלומר, אתר לא מכירתי), הוא חשוב מאוד לגולשים וחשוב גם לכם לא פחות; האתר יסייע לקדם את העסק בגוגל בצורה אורגנית. אל תשכחו שתוכן רלוונטי ומקצועי, עם מילות המפתח הנכונות, יקדם את האתר אורגנית במנוע החיפוש של גוגל (נרחיב על כך בהמשך). בניית אתרים לעסקים היא מהצעדים המשמעותיים ביותר לקידום ושיווק של עסק – בין אם גדול ובין אם קטן.

רישום לאינדקסים ופורטלים

האינטרנט שופע אינדקסים בתחומים רבים ומגוונים, ופורטלים (אתרי – ענק) שפרסום העסק שלכם בהם יסייע לכם מאוד. מדוע:

  1. חשיפה.
  2. רישום באינדקסים ופורטלים גדולים מעיד על מקצועיות ורצינות העסק.
  3. רישום באתרים הגדולים האלו יסייע לכם לקדם את האתר שלכם אורגנית בגוגל, מכיוון שהוא מקושר עם אתרים גדולים ומהימנים.

כל מה שעליכם לעשות הוא לבצע עבודת מחקר קטנה בגוגל, לדוגמא אם אתן מעצבות פנים עליכם לחפש "אינדקס מעצבות פנים" ולהירשם לאינדקסים שתמצאו. תוכלו למצוא אינדקסים כמעט לכל תחום ומקצוע אלא אם כן מדובר בהנדסה גרעינית…

קיימים אינדקסים חינמיים וכמובן כאלו בתשלום, כדאי לסיים לעשות את המחקר וההרשמה לפני שאתם בוחרים להשקיע באתרים בתשלום.

קבצתי לכם כמה מהאינדקסים הגדולים בשוק: 

  • איזי
  • B144
  • דפי זהב  zap
  • דנסגייד

שיווק במייל באמצעות רשימות תפוצה

מסתבר ששיווק במייל עובד! אם בעבר התחום הזה איבד קצת פופולאריות מכיוון שהפרסום באמצעות ניוזלטר במייל עלה על גדותיו (לפני חוק הספאם), הרי שהיום הסדר חזר למקומו ועסקים שאני מכיר באופן אישי, מספרים לי על האפקטיביות של הכלי הזה, כאשר יודעים כיצד להיעזר בו. התפוצה מורכבת מאנשים שבחרו להירשם, הם מעוניינים לקבל מידע ותכנים, וזה כבר מצוין. בניוזלטר מקצועי, אפשר להשיג המון:

  1. מיתוג העסק כמוביל בתחום מסוים ונותן מענה מקצועי – את זה תוכלו לעשות באמצעות כתבות תוכן מקצועיות בתחומים מסוימים. אם לדוגמא יש לכם עסק לגינון, תוכלו לפרסם כתבה בניוזלטר בנושא "אילו צמחים מתאימים למרפסת צפונית". זהו ערך מוסף שאתם מעניקים לקהל שלכם, מבלי רצון למכור או לשווק, אתם פשוט מטפחים את הקהל שלכם ומעניקים לו מידע מקצועי מהימן.
  2. העלאת כמות הכניסות לאתר – באמצעות קישור לאתר (כדאי לשים לב לא לקשר לאתרים אחרים, אחרת "איבדתם" את הגולש), תוכלו להגדיל את כמות הכניסות לאתר, מה שמשפיע על קידום אורגני של האתר בגוגל.
  3. קופוני הנחה והטבות לרשימת התפוצה בלבד מגדילה מכירות ומגבשת קהל מאמן – ניוזלטר הוא דרך מצוינת להציע הטבות ללקוחות שלכם ולגולשים המתעניינים. ברגע שיש הטבה מסוימת שמתקבלת אך ורק בניוזלטר, כבר השגתם יתרון משמעותי וכמות רבה של מתעניינים.

החוכמה היא לדעת לשלב בין תוכן מקצועי ומעניין באמת (וגם קצר, אל תשכחו שלא לכולם יש זמן היום..) לבין מבצעים, הטבות וקופונים אטרקטיביים.

התרומה המצוינת של בלוג מאמרים לעסק שלכם

אחת הדרכים הנהדרות לשיווק העסק שלא דורשת מכם השקעה כספית, היא פרסום מאמרים בבלוג באתר. לא משנה מה תחום העיסוק שלכם, מה מציע העסק, אפשר לכתוב על הכל, נכון? כתיבת מאמרים מקצועיים בבלוג, שיכול להיות אגב בתוך האתר כמו גם מחוץ לאתר של העסק, תסייע לכם ותעניק לכם מספר יתרונות:

  • אתם ממתגים את עצמכם כאנשי מקצוע שיודעים לתת מענה רחב, מקצועי, כולל, ויש לכם המון ידע בתחום שלכם.
  • שימוש נכון במילות מפתח יסייע לאתר להתקדם אורגנית בגוגל.
  • כניסות רבות לאתר על מנת לקבל מידע ומענה, גם כן מסייעות לקדם את האתר אורגנית בגוגל.

מכיוון שמדובר בתחום העיסוק שלכם בו אתם יודעים המון, אתם יכולים לכתוב בקלות.

לאלו שכתיבה באה פחות בקלות או שאין להם את הפנאי, תמיד אפשר להיעזר בכותבי תוכן מקצועיים שיכתבו עבורכם. מה שחשוב הוא לראות תנועה באתר, ושאתם מעלים תכנים חדשים.

רימרקטינג – תזכורת לגולש

רימרקטינג הוא כלי מצוין מהשנים האחרונות אשר פונה ללקוחות שכבר ביקרו באתר אך לא סיימו לבצע פעולה כלשהי כגון השארת פרטים או ביצוע רכישה. הרימרקטינג בעצם מזכיר ללקוחות הפוטנציאליים שהם לא סיימו את הרכישה, ש"המוצרים שבחרתם מחכים לך בעגלת הקניות" וכו'.

תהליך הלקוח עד לחזרה לאתר וסיום הרכישה

מדוע הכלי הזה מומלץ? רימרקטינג "עוקב" אחר הגולש ומזכיר לו שמחכה לו מוצר, או שהוא התעניין ברכישה מסוימת. זה קורה כאשר הגולש יצא מאתר מסוים ולא סיים את הרכישה או רישום פרטים. יכול להיות שהוא קיבל שיחת טלפון, אולי קפצה לו הודעה חשובה או כל סיבה אחרת שגרמה לו להפסיק את הפעולה באמצע, ולצאת מהאתר. הרימרקטינג מאתר את הגולש ושולח לו הודעה שיווקית, שמביאה לתודעתו את המוצר / העסק שלכם מספר פעמים.

אפשר לבצע רימרקטינג בגוגל, ברשתות חברתיות, ובמקרה הזה כן כדאי להיעזר באיש מקצוע שיבצע את הרימרקטינג, במיוחד כדי לוודא שאתם לא "מנדנדים" לאף אחד וגורמים לו לא לרצות לרכוש מכם הפעם במקרה הטוב, ולהפסיק להיות לקוח שלכם במקרה הפחות טוב.

המלצות וחוות דעת חיוביות על העסק – חשוב לפרסם

מכיוון שמרבית הרכישות היום מתבצעות באינטרנט, ופעילות עסקית רבה מתבצעת ברשת, החשיבות של המלצות וחוות דעת על עסק מסוים נהייתה גדולה ומשמעותית יותר. בין אם אתם נותנים שירות מסוים, או מוכרים מוצר מדף, יש לכם שאיפה לקבל כמה שיותר המלצות וחוות דעת חיוביות מהלקוחות שלכם. היכן הם יכולים להשאיר חוות דעת? בגוגל מיי ביזנס, בעמוד העסקי בפייסבוק, בתגובה למאמר בבלוג / באתר. מומלץ גם להעלות צילומי מסך עם המלצות (לאחר אישור הממליצים) לפלטפורמות השונות לחיזוק האמינות.

כדאי שתעשו לכם הרגל שכל לקוח שמקבל מכם שירות, בסיום התהליך תשלחו לו קישור לפלטפורמה שבחרתם ותבקשו ממנו לכתוב המלצה.

קמפיין קידום ממומן – תוצאות מיידיות בזמן קצר

אחד הכלים הפופולאריים בשנים האחרונות על מנת למכור הלכה למעשה באינטרנט הוא קידום ממומן בגוגל ו/או ברשתות החברתיות. במקרה הזה כן כדאי להיעזר באיש מקצוע, תוכלו לבצע זאת בעצמכם אם אתם רוצים להתנסות ולהכיר את התחום, אבל אני ממליץ לא להשקיע תקציב גדול כמובן, ולהתנסות על מנת להכיר את התחום מבלי שזה יקרע לכם את הכיס..

היתרון הגדול של קידום ממומן, בין אם הוא נעשה בגוגל או ברשתות החברתיות, הוא ב"טירגוט" חכם של קהל היעד. לטרגט מהמילה "טרגט" – מטרה באנגלית. טירגוט נכון פירושו פילוח קהל היעד הרלוונטי למוצר או שירות מסוים, על מנת שתשיגו תוצאות טובות יותר בקמפיין. הקמפיין יכול להוביל לדף נחיתה ייעודי למוצר או לשירות, לאתר שלכם, לטופס מילוי פרטים ועוד. זה בעיקר תלוי בסוג השירות / המוצר שתאם מעוניינים למכור.

יתרון נוסף של קמפיין קידום ממומן הוא בחירת גובה התקציב. אתם יכולים לבחור את גובה התקציב, ותוך כמה זמן יסתיים הקמפיין, כך תדעו מראש כמה כסף הולך להיות מושקע, ולא תיתקלו בהפתעות מדאיגות בסיום הקמפיין.

שיווק העסק שלכם בדיגיטל – זה אפשרי!

באמצעות תכנון נכון של הזמן שלכם ושל המשאבים שלכם, אתם בהחלט יכולים לקדם את העסק שלכם בדיגיטל, לשווק אותו ולהצליח להשיג תנועה ולקוחות נוספים, בעיקר באמצעים הבאים:

  • רישום העסק בגוגל מיי ביזנס
  • שיווק ופרסום ברשת חברתית
  • אתר אינטרנט לעסק
  • רישום לאינדקסים ופורטלים
  • שיווק במייל באמצעות רשימות תפוצה
  • בלוג מאמרים
  • רימרקטינג – תזכורת לגולש
  • המלצות וחוות דעת חיוביות על העסק
  • קמפיין קידום ממומן

אין לכם עדיין אתר לעסק?

אני ממליץ לצאת לדרך מקצועית עם אתר ברמה גבוהה, שישקף את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר. אני מזמין אתכם לפגישה משותפת על כוס קפה.. ביחד נבחן את העסק שלכם, ונתאים עבורו את האתר הטוב ביותר.

בהצלחה!

מאמרים
דומים

בטוויסט, אני לא רק בונה אתרים מושלמים. אלא גם רואה את עצמי שותף להצלחה, ודואג לספק לכם את הכלים שדרושים כדי לקחת את העסק שלכם לשלב הבא.

מהי חוויית משתמש ולמה היא כל כך חשובה?
בניית אתרים
מהי חוויית משתמש ולמה היא כל כך חשובה?
איך למשוך את האנשים הנכונים לאתר שלך
בניית אתרים
6 דרכים שיעזרו לכם למשוך את האנשים הנכונים לאתר שלכם.
הצ'קליסט המלא לבניית אתר מוצלח

צ'קליסט מיוחד בשבילכם - כדי שלא תפספסו כלום.

התאמת האתר שלכם למובייל
בניית אתרים
5 דרכים להתאמת האתר שלכם למובייל.
בניית אתרים
למה שתישארו מאחור: הקמת חנות מכירות
וויקס או וורדפרס מה עדיף?
בניית אתרים
וויקס או וורדפרס מה עדיף? כל התשובות כאן!